Tovar

Obchodné prevádzky a marketing

Obchody majú premyslený marketing do posledného detailu. Od usporiadania predajne, cez sortiment a zamestnanecký servis, po drobné detaily a marketingové stratégie. Obchod máme na každom rohu a rozhodujúci sú zákazníci. Ak je zákazník spokojný príde znova. Ak sa vracia častejšie, je takmer 100% istota, že so sebou vďaka pozitívnej recenzii privedie nových zákazníkov. Nie je pritom potrebné ho k tomu nejako nabádať. Reklamu prevádzke bude robiť sám. A to ústnym podaním, nepriamou reklamou alebo cieleným pozívaním priateľov a známych. Hlavne ženy s obľubou diskutujú o svojich povinnostiach a priebehu dňa. Je preto normálne ak prevádzku, ktorú navštevuje rada spomenie pri rozhovoroch. Ak je prevádzka spoľahlivá, má špeciálny tovar, prijateľnejšie ceny či lepšiu politiku firmy – máte o jedného zákazníka navyše.

ľudia radi nakupujú

Ďalšou dobrou voľbou je zdieľanie akcií, zliav a súťaží na sociálnych sieťach. Je pritom prirodzené, aby prevádzka mala svoju stránku či skupinu. Z takéhoto kanála sa nielen ľahko šíria informácie ale sa aj informácie získavajú. Diskutujúci často poukazujú na pozitívne skúsenosti alebo naopak na nedostatky, ktoré daný obchod má. Správny obchodník ale dokáže aj z negatívnej recenzie vyčariť pozitívum pre seba. Sťažujú sa zákazníci na chýbajúci tovar? Spravte z toho priestor pre tovar prichádzajúci. -Aký druh tovaru pribudne do našej predajne? Kto uhádne ako prví má na tovar zľavu… a. t. ď. Ľudia milujú mystéria, tajomstvá a súťaže. Výhra poteší každého. Zákazník je informovaný prečo je napríklad daný regál prázdny.

tašky z rôznych materiálov

Teší sa a očakáva, čo nájde nové… Z pôvodne negatívneho príspevku sa môže teda vykľuť príležitosť pre zaujatie zákazníkov. Medzi bežné tovary patria aj tašky. Nejeden nakupujúci si zabúda tašky v aute či doma. Nákup teda musí niesť v taške, ktorú si kúpi na prevádzke. A práve jeho cesta domov je ako reklamný pútač. Ak totiž máme na prevádzke reklamné tašky s naším logom alebo názvom obchodu, tieto zákazník nesie celú cestu. Je tým pádom v podstate ako chodiaca reklama. Zaujímavým faktom je aj to, koľkých ľudí stretne po ceste. Pasažieri áut, chodci, mamičky s deťmi, či ľudia sediaci v parku… Ak je reklamná taška výrazná, farebná alebo má chytľavý motív, podvedome láka do daného obchodu nových zákazníkov. Preto sú reklamné tašky nenahraditeľným detailom, na ktorý by mala myslieť každá prevádzka, ktorá predáva tovary.